Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти |
![]() |
Написав Адміністрація | |||||
Середа, 05 січня 2022 14:15 | |||||
ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Любомльському професійному ліцеї І. Загальні положення Під внутрішньою системою забезпечення якості освіти у закладі професійної (професійно-технічної) освіти (далі П(ПТ)О) розуміється сукупність умов, процедур і заходів, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти, сприяють всебічному розвитку їх особистості. Стратегія забезпечення якості освіти — гарантувати якість професійної (професійно-технічної) освіти та формувати довіру суспільства до закладів П(ПТ)0. Стратегія ґрунтується на принципах: - партнерства у розвитку, навчанні здобувачів освіти та професійній взаємодії; - недискримінації, запобігання та протидії булінгу (цькуванню); - академічної доброчесності під час навчання та викладання; - прозорості та інформаційної відкритості діяльності закладу П(ПТ)0; - сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників; - справедливого та об’єктивного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, а також професійної діяльності педагогічних працівників; - сприяння здобувачам освіти у формуванні та реалізації їхніх індивідуальних освітніх траєкторій; - забезпечення академічної свободи педагогічних працівників. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Любомльському професійному ліцеї (далі-Положення) розроблене на підставі: Закону України «Про освіту» (стаття 41. Система забезпечення якості освіти); ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги; ДСТУ ISO 9000:2015 Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів; наказу Міністерства освіти і науки України від 06.05.2021 № 509 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти». Положення регламентує зміст і порядок забезпечення якості освіти для здобувачів освіти за такими напрямками: - освітнє середовище; - система оцінювання здобувачів освіти; - система педагогічної діяльності педагогічних працівників; - система управлінської діяльності. Положення погоджується педагогічною радою, яка має право вносити в нього зміни та доповнення і затверджується керівником закладу. ІІ. Компоненти внутрішньої системи забезпечення якості освіти в навчальному закладі політика та процедура забезпечення якості освіти; критерії, правила і процедури оцінювання освітнього середовища (Додаток 1, п 1); критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти (Додаток 1, п 2); критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників (Додаток 1, п 3); критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників (Додаток 1, п 4); механізми реалізації політики та процедури забезпечення якості освіти. Політика та процедури забезпечення якості освіти Політика та процедура забезпечення якості освіти передбачають здійснення таких мір і заходів: - удосконалення планування освітньої діяльності; - підвищення якості знань здобувачів освіти; - посилення кадрового потенціалу закладу освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; - забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти; - розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом; - забезпечення публічності інформації про діяльність закладу; - створення системи запобігання та виявлення академічної недоброчесності діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти. Основними напрямками політики із забезпечення якості освітньої діяльності в закладі освіти є: - освітнє середовище; - система оцінювання здобувачів освіти; - система педагогічної діяльності педагогічних працівників; - управлінські процеси закладу освіти. Механізми реалізації політики та процедури забезпечення якості освіти Політика та процедура забезпечення якості освіти реалізуються шляхом самооцінювання освітніх і управлінських процесів у навчальному закладі на основі якого приймаються (за необхідності) управлінські рішення, спрямовані, в кінцевому результаті, на покращення якості освіти. Самооцінювання передбачає: - збір та аналіз інформації; - узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів в закладі; - обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання. Для проведення самооцінювання використовуються методи збору інформації: - опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження); - спостереження (за освітнім середовищем, проведенням навчальних занять тощо); - вивчення документації закладу. За результатами самооцінювання визначаються рівні якості освітніх та управлінських процесів: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий (низький). Рівень якості освітньої і управлінської діяльності визначається за напрямами: - освітнє середовище; - система оцінювання здобувачів освіти; - система педагогічної діяльності педагогічних працівників; - система управлінської діяльності. Самооцінювання може здійснюватись відповідно до моделей: - щорічне комплексне самооцінювання (за напрямами, що визначені в Критеріях оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу- Додаток 1); - щорічне самооцінювання за певними напрямами освітньої діяльності, а також періодичне комплексне самооцінювання перед щорічним звітуванням керівника закладу; Для оцінювання виконання (вимірювання) вимог/правил слугують: - критерії (підстави для оцінювання); - індикатори (показники, що відображають стан об’єктів спостереження, їх якісні або кількісні характеристики); - методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є керівник закладу або відповідальна особа, призначена керівником закладу. Для проведення самоаналізу створюється робоча група, до складу якої залучаються батьки здобувачів освіти та представники органів самоврядування. Завантажити документ (Див. документ).
|
|||||
Останнє оновлення на Середа, 05 січня 2022 15:02 |