Аналіз методичної роботи за ІІ півріччя 2019-2020н.р. Друк
Методична робота - Методичний кабінет
Написав Грищук В. С.   
Четвер, 25 червня 2020 14:35

Педагогічний колектив ліцею протягом ІІ півріччя продовжував працювати на методичною проблемою «Реалізація компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу засобами інноваційних технологій».

Шляхом використання інноваційних технологій та їх елементів створювали оптимальні умови для формування усіх груп компетентностей особистості учня як інтегрованого результату навчання і виховання на уроках та в позаурочній діяльності.

Продовжували формувати компетентність педагога у володінні інноваційними технологіями. Реалії сьогодення (навчання у дистанційному режимі) змусили педагогів активно підвищувати свій рівень використання ІКТ. Цьому сприяв майстер-клас Сільчука Б.І. «Навчання на платформі GoogleClaassroom ».

Педпрацівники у дистанційному режимі створювали та викладали на цій платформі матеріали уроків, проводили консультації, оцінювали роботи учнів. Хоча зворотній зв’язок хочеться, щоб був кращим, але тут є об’єктивні причини.

Члени педколективу брали участь в анкетуваннях Волинського НМЦ ПТО, МОН, до педради «Мобільність педагога»; у вебінарах про дистанційне навчання: як організувати,  які інтернет-ресурси,Google-додатки, платформи, які  можна використати та інше.

Створювали групи учнівської спільноти, членів МК у Viber.

Самоосвіта  сприяє професійному зростанню. Так, наші педагоги проходили онлайн курси підвищення кваліфікації на платформі Прометеус, Едера і одержали сертифікати. Значна частина педпрацівників пройшла дистанційні курси  Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти.

Відбулося засідання педради «Забезпечення мобільності педагога  шляхом формування інформаційно-комунікативних компетенцій». Члени педради у дистанційному режимі ознайомились із виступом методиста Грищук В.С.,  проголосували  проект рішення.

З головами МК, через спільноту у Viber, проведена   методична естафета «Нові стандарти – нові ідеї».

Поповнено інформаційний куточок з методичної проблеми, складений  перелік рекомендованої літератури, інформаційних джерел.

І все ж основна ланка методичної роботи – це робота  методичних комісій, яка відображається у плануванні засідань, у роботі між засіданнями і носить  системний характер. В цьому велика заслуга голів МК - Карпухіної Н.В., Скороход О.М., Литвинюк Т.Я., за що в наказі про підсумки методичної роботи їм оголошена подяка.

Щомісяця проводилися засідання,  на яких вивчалися положення нормативних документів, заслуховувалися виступи з визначених питань, проходила апробація виступів на засідання обласних секцій, розглядалися питання результативності формування професійних компетенцій кваліфікованого робітника та соціально зрілої особистості, варіанти  комплексних контрольних завдань, затверджувалися теми дипломних робіт для учнів випускних групп, підготовка до здачі ЗНО та ДПА тощо.

Детальніше:

-        Актуальним у роботі кожного викладача МК природничо-математичних дисциплін стало опрацювання та вдосконалення навичок  дистанційного  навчання, створення системи уроків, заходів, консультацій у період карантину. Викладачі постійно працювали  над зміцненням КМЗ предметів, особливо багато  створено дидактичного матеріалу, який  можна використати під час дистанційного навчання.

-          проведений тиждень природничо- математичних дисциплін.

-          члени МК брали участь у засіданнях обласних секцій фізико-математичних, природничих та інформаційних дисциплін.

-          працювали на освітній платформі ІVENT з он-лайн трансляцією.

-          Пройшли онлайн-анкетування  НМЦ ПТО щодо організації дистанційного навчання.

-          Викладачі заповнювали анкету щодо визначення ІКТ компетентності педагога.

-          Членами МК був переглянутий вебінар «Мотивація навчання в період

-          карантину».

-       Усі члени  методичної комісії приділяли увагу самоосвіті, підвищенню методичного рівня: працювали з періодикою (фаховими журналами), методичними посібниками, профільними сайтами,  відвідували відкриті уроки,  брали участь у вебінарах, тренінгах.

-          Були проаналізовані результати успішності учнів протягом ІІ семестру , які свідчать про те,  що більше уваги слід приділяти індивідуальним формам роботи з учнями, формувати позитивну мотивацію до навчання,  здійснювати особистісний підхід. Об’єктивними оцінки назвати не можна, тому що деякі учні через рівень навчальних досягнень не могли опрацювати подані теми, або виконували завдання за допомогою пошукових мереж Інтернету, або ж зовсім не виконували через різні причини.

Робота методкомісії викладачів природничо-математичного циклу була змістовна та результативна.

Не менш плідною була робота членів МК суспільно-гуманітарного циклу.

Протягом ІІ семестру 2019-2020 н. р. методична комісія продовжувала працювати над проблемою «Соціалізація особистості засобами інноваційних технологій в умовах компетентнісного підходу».

Засідання МК проводилися відповідно до плану роботи.  Був здійснений обмін думками щодо стану успішності учнів за І семестр, актуальний репортаж про підготовку до ДПА у формі ЗНО з української мови талітератури, історії та проведення тижня суспільно-гуманітарних предметів.

Викладач Мохнюк О.П. провела профорієнтаційний тренінг з учнями 9-Б класу Любомльського ЗЗСО №3 «Моє майбутнє у моїх руках», взяла участь в обласному конкурсі на кращий бізнес-проєкт серед учнів ЗПТО на тему «Живи та працюй на Волині»(18.05.2020р.), в якому  команда Любомльського професійного ліцею (Дячук Юлія, Шеремета Вікторія) зайняла 3 місце.

Брали участь в обласній секції викладачів української мови та літератури (викл. Литвинюк Т.Я.), (15 квітня 2020р.)  в режимі онлайн на тему «Сучасний інструментарій викладача-словесника під час викладання української мови та літератури в умовах дистанційного навчання».

Члени МК були учасниками вебінарів про дистанційне навчання: як організувати,  які інтернет-ресурси, Google-додатки, платформи можна використати та інше; створювали групи учнівської спільноти у Viber.

Викладач Литвинюк Т.Я. взяла участь в обласному конкурсі «Одягни душу у вишиванку» (10 червня 2020р.).

Викл. Мохнюк О.П. розмістила публікацію у збірнику тренінгів профорієнтаційного спрямування.

На високому методичному та організаційному рівні проходили засідання МК педпрацівників будівельних професій. Засідання проводилися у цікавій формі – круглий стіл, проблемний стіл, методична нарада, педагогічна естафета тощо.

Члени МК у спільноті Вайбер обмінювалися  досвідом використання мультимедійних засобів навчання, оскільки цей матеріал є важливим під час дистанційного навчання.

Члени МК добросовісно готуються до атестації. Так, успішно презентував свій творчий звіт майстер виробничого навчання Левчук О.О. Були представлені розробки уроків, позаурочні заходи, інструкційно-технологічна документація.

У зв`язку з дистанційною формою навчання деякі питання засідань МК були змінені, а саме: педагогічний клуб  «Забезпечення результативності навчально-виховного процесу шляхом використання особистісно-орієнтованого навчання» на «Як навчати дистанційно».

Члени МК підвищували свій фаховий та професійний рівень, займалися самоосвітою, проходили стажування та курси підвищення кваліфікації, брали участь в обласній секції педагогічних працівників будівельних професій (в он-лайн режимі).

Діяльність методичної комісії педпрацівників ресторанного господарства та легкої промисловості, на думку її членів, впливає на ефективність застосування сучасних форм і методів навчання, професійний ріст, методичну майстерність, впровадження досягнень педагогічної науки і передового досвіду в освітній  процес.

За звітний період в ліцеї було проведено 3 відкритих уроки, 3 позаурочні заходи, 7 майстер-класів, 7 відкритих виховних годин (2 у дистанційному режимі).

Розпочалася Декада методичної підтримки майстра виробничого навчання, в рамках якої проведено ряд заходів – майстер-класів, годину спілкування, але із-за карантину не все заплановане вдалося виконати.

На базі нашого ліцею відбулося засідання обласної секції педагогічних працівників легкої промисловості.

Викладач Голян О.І. пройшла курси підвищення кваліфікації при Волинському інституті  післядипломної освіти, а методисти Грищук В.С. та Зданевич О.Г. – при Львівському інституті  післядипломної освіти. Ще 8 педпрацівників проходять  дистанційні курси  Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти.

Проводився творчий звіт педпрацівників, які атестувалися у 2020р. За результатами атестації – 1 педпрацівник  підняв  кваліфікаційну категорію, 2 майстри в/н підняли тарифний розряд, 1викладач підтвердив відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії, 1 майстер в/н підтвердив відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «Майстер в/н I категорії».

Матеріали методичної роботи розміщувалися на сайті ліцею та в соціальних мережах.

Разом з тим, ще є над чим працювати  у методичній роботі, особливо у режимі дистанційного навчання:

-          Для популяризації кращого досвіду створити електронний збірник уроків теоретичного та   виробничого навчання для  дистанційного навчання.

-          Працювати над створенням ППЗ з професії штукатур, бармен, кравець за модульною системою.

-          Займатися різними формами самоосвіти для підвищення свого професійного та методичного рівня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Останнє оновлення на Четвер, 25 червня 2020 14:46