forex trading logo

Пошук

«Як ми готуємо учнів до самостійного життя» PDF Друк
Написав Андрій Климович   
Четвер, 02 лютого 2017 16:29

31.01.2017р. відбулися педчитання та тему

«Як ми готуємо учнів до самостійного життя»

Методист Грищук В.С.

- «Формування професійних компетенцій кваліфікованого робітника і соціально зрілої особистості в сучасному освітньому просторі» - так звучить методична проблема ліцею. І саме в такому контексті проведемо сьогодні педчитання. Від МК професійної підготовки почуємо як вони формують професійні компетенції кваліфікованого робітника, члени МК з\о підготовки зупиняться на соціалізації наших учнів. Хоча важко розділити ці два поняття, бо вони є двома сторонами однієї медалі.

 

На відміну від традиційного розуміння освіти як суми знань і навичок, сьогодні освіта розглядається як процес становлення особистості.

Ми виховуємо учня не як носія знань, а як людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь.   В.Сухомлинський.

Цю користь можна принести як в результаті своєї професійної діяльності, так і від активної громадянської позиції. Як сьогодні змотивувати учнів до цієї планомірної соціалізації, як допомогти їм зайняти гідне місце в суспільстві? Постало завдання вивести людину на новий рівень розвитку і на новий рівень взаємин із суспільством. Це завдання є особливо актуальним з точки зору підготовки підростаючого покоління до реалій сучасного "дорослого" життя. І саме успішна соціалізація - одна з умов, що сприяє збереженню духовності нації, розвитку ідеї громадянського суспільства та державності. Освіта відповідальна за те, як у цей суперечливий і складний час особистість поєднає в собі матеріальне і духовне, суспільне та індивідуальне, раціональне та ірраціональне, знання і моральність.

Початок 21 ст. – час запровадження нової якості життя. Сучасні суспільно-економічні відносини змушують людину виявляти активну життєтворчість, мобільність та самостійність. Сьогодні йдеться про формування людини, здатної приймати відповідальні рішення, критично мислити,  самореалізуватися, творчо вирішувати проблеми, що виникають у реальних ситуаціях життя. Досягнення освіти визначаються не стільки тим,  чому учень навчився, а здатністю здобувати нові знання, формувати вміння і навички в нових, невідомих, нестандартних умовах.

 

У зв'язку з цим потрібні нові моделі освіти, нові типи фахівців, нові освітні  технології, методи, форми діяльності суб'єктів освітнього процесу. Про це у виступі Хмелюк Н.В.


Методист Грищук В.С.

- Як  формують  професійну компетентність учнів, які  форми та методи  навчання є запорукою успіху та впевненості майбутнього висококваліфікованого робітника, що зможе швидко адаптуватися у ситуаціях сьогодення – про це і не тільки у виступі Кратюк Т.В.


Методист     Грищук В.С.

- На жаль, у практиці роботи ПТНЗ і нашого, зокрема,  процес підготовки учнів до самостійного життя залишається прерогативою  виховання, яке  набуло характеру другорядності, поступившись першочерговістю процесу навчання. Як результат, більшість наших випускників мають слабко сформовані життєві компетенції, нерозвинуті соціальні здібності, через що важко адаптуються до сучасних суспільно-економічних умов, не здатні до самореалізації в соціумі, проявляють схильність до асоціальної поведінки.

 

Саме тому дослідження  питання підготовки учнів до самостійного життя  є актуальним і про це ми почуємо  у виступі Литвинюк Т.Я.

Методист Грищук В.С.

Для формування соціальних компетентностей  у нас в ліцеї поширені  нестандартні уроки: урок-подорож, урок-дискусія, урок-казка. Тут учні здобувають вміння брати відповідальність приймати рішення, робити вибір.

Проводяться рольові ігри, впроваджуються прийоми інтерактивного навчання та проводяться позакласні заходи. Так учні здобувають уміння спілкуватись, що пригодиться їм у самостійному житті.

Стимулюється робота з різними джерелами інформації, формується вміння здобувати, опрацьовувати і використовувати інформацію.

Залучаються учні до  створення проблемних ситуацій та розв’язку їх, до дослідницької діяльності;

 

Про це у виступі  Зданевич О.Г.


Методист Грищук В.С.

- Одним з головних напрямків соціалізації учнів є залучення їх до фізичної культури. Науковці відмічають, що основною проблемою старшокласників є становлення особистості як індивідуальності. Це період пошуку власного місця в житті, вибір подальшого життєвого шляху. Позитив від вирішення цих проблем буде залежати від рівня здоровя і фізичного розвитку. Тому головною метою для викладача фізичної культури Доротюка Т.Р. є не тільки чітке усвідомлення провідної функції навчального предмета «Фізична культура» як визначального засобу соціалізації учнів, а й використання для цього різноманітних оздоровчих, позаурочних форм фізичного виховання.


Методист Грищук В.С.

- Завершуючи педагогічні читання  з вищеозначеної методичної проблеми,  хочеться відмітити, що  педагогам нашого ліцею робиться дуже багато для підготовки молоді до самостійного життя. Про це свідчать представлені надбання на виставку «Педагогічна скарбниця». Відрадно, що всі представники, окрім одного,  який ще без вагомого досвіду, взяли в них участь. Анотований каталог цих робіт буде розміщений на сайті  ліцею. Але все ж слід  переглянути традиційні підходи до процесу формування професійних компетенцій майбутнього кваліфікованого робітника та соціалізації  учнівської молоді з огляду на проблеми, що   обумовлені  суспільними  викликами сьогодення.


Дякую всім за роботу.

Останнє оновлення на П'ятниця, 31 березня 2017 13:25
 

Вхід користувачів



Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

ditypolice@mvs.gov.uaЦя електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Профорієнтаційний термінал Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Волинській області

Офіційний сайт Шацького благочиння Володимир-Волинської єпархії

Paradise Hosting Ukraine

Система Orphus




.